Slovaci zainteresovani za modernizaciju srpskih želežnica

Slovačka kompanija za proizvodnju i remont železničkih voznih sredstava "ŽOS Vrutky“ zainteresovana je da se uključi u program modernizacije srpskih železnica, saopšteno je danas na sastanku predstavnika te firme i ...

Tanjug, D. Peternek, ilustracija

BEOGRAD - Slovačka kompanija za proizvodnju i remont železničkih voznih sredstava "ŽOS Vrutky“ zainteresovana je da se uključi u program modernizacije srpskih železnica, saopšteno je danas na sastanku predstavnika te firme  i Železnica Srbije održanom u Beogradu.

 

Slovaci su predložili da za potrebe Železnica Srbije proizvedu 25 najsavremenijih novih putničkih vagoni, koji bi se mogli koristiti u međunarodnom saobraćaju i spremni su da za finansiranje ovog posla obezbede i odgovarajuću kreditnu liniju, a zainteresovani su i za remont voznih sredstava srpskih železnica. Posebno interesovanje pokazali su i za smederevski Želvoz i informisali se o mogućnostima da učestvuju u privatizaciji ovog remontnog preduzeća, koje je trenutno u državnom vlasništvu i u postupku restrukturiranja.            

 

Generalni direktor Železnica Srbije Dragoljub Simonović istakao je da je to javno preduzeće svakako zainteresovano za svaki projekat modernizacije, posebno kada je reč o voznim sredstvima. Da bi se ovakav posao realizovao, neophodno je da se postigne dogovor između resornih ministarstava i Vlada dveju država, a Železnice Srbije bi svakako podržale projekat koji je u obostranom interesu, rekao je Simonović koji je razgovarao sa  direktorom "ŽOS Vrutky" Ladislavom Bondom.

  Predstavnici slovačke kompanije predstavili su ovu firmu, koja postoji punih 140 godina, a do sada je bila angažovana i na poslovima u Srbiji, navedeno je u saopštenju Železnica Srbije.

  Oni su istakli da remonte i proizvodnju voznih sredstava rade po najsavremenijim evropskim tehnologijama, a da su im u proizvodnom programu elektro i dizel lokomotive i vozovi, putnički vagoni, kao i uskokolosečne lokomotive za potrebe muzejskih železnica.

  Prema njihovim procenama, uz tehnologiju slovačke kompanije i proizvodne kapacitete smederevskog remontera, mogle bi da se zadovolje potrebe za elektrolokomotivama srpskih železnica, ali i drugih železničkih uprava u okruženju.

 

 

Tagovi: Slovačka, železnica, Železnice Srbije, investicije

Share