Znatno povećana prodaja proizvoda iz socijalne korpe

Prodaja pojedinih namirnica iz socijalne korpe duplirana je u nekim trgovinama, a najviše se kupuje ulje, suhomesnati proizvodi i kućna hemija.

Tanjug, ilustracija

BEOGRAD - Prodaja pojedinih namirnica iz socijalne korpe duplirana je u nekim trgovinama, a najviše se kupuje ulje, suhomesnati proizvodi i kućna hemija.

U trgovinskom lancu DIS podsetili su da su u njihovim trgovinama formirali socijalnu korpu u petak 29. marta i da je prodaja artikala iz te korpe porasla u proseku za oko 30 odsto.

Najviše je "skočila" prodaja ulja i deterdženata - za 50 odsto, a najmanje jogurta oko pet odsto, istakli su u DIS-u. U tom domaćem trgovinskom lancu naveli su da su cene proizvoda u socijalnoj korpi niže od četiri do 18 odsto, a artikli u toj korpi objavljeni su na sajtu kompanije i na društvenim mrežama.

Portparol kompanije Univereksport, Olivera Ćirković, rekla je Tanjugu da je za dva dana, koliko primenjuju socijalnu korpu, zabeležen rast prodaje proizvoda u okviru te akcije od 30 do 50 procenata u odnosu na redovan promet, a ima artikala čija je prodaja porasla za više od 100 odsto. Najveći rast prodaje je kod suhomesnatih proizvoda, a u Univereksportovoj socijalnoj korpi nalazi se 16 artikala, dok se popusti kreću od pet do 15 odsto zavisno od artikla.

U Gomeksu i Mercatoru S rekli su da je rano za bilo kakav komentar u pogledu reakcije potrošača i prodaje. U socijalnoj korpi Gomeksa nalazi se 14 artikala, a popusti se kreću od 12 pa do 37,5 odsto. Mercator S je dodatno snizio cene 19 proizvoda, a cene su niže od dva do 32 odsto.

U dobrovoljnu akciju formiranja socijalne korpe koju je iniciralo Ministarstvo trgovine, pored anketiranih trgovaca, uključila su se i Idea, Aman, Veropulos, kao i devet proizvođača. Trgovci sami biraju koji će proizvodi biti deo socijalne korpe i za koliko će sniziti cene, akcija je potpuno dobrovoljna i svi zainteresovani trgovci i proizvođači mogu da se priključe.

Delez: Socijalnu korpu ne želimo da koristimo za marketing

Trgovinski lanac Delez Srbija (Delhaize Srbija) saopštio je danas da socijalnu korpu ne želi da koristi u marketinške svrhe i od Ministarstva trgovine zatražio precizne instrukcije za primenu tog koncepta u praksi.

Predstavnici te kompanije su u utorak razgovarali sa ministrom trgovine Rasimom Ljajićem, nakon čega je iz ministrstva saopšteno da Delez Srbija smatra prihvatljivim koncept socijalne korpe i da će u narednom periodu razmotriti načine da se uključi u tu akciju. U Delezu Srbija istakli su da su bili i ostaće posvećeni obezbeđivanju pristupačnih proizvoda, kao i da će u narednim danima razmotriti na koji će način dodatno obezbediti niže cene za svoje potrošače.

"Delez Srbija veruje da je najbolji način trajnog rešavanja nepovoljne ekonomske situacije kroz podršku Vlade i Ministarstva trgovine slobodnom tržištu u svim segmentima lanca - od proizvođača do trgovaca", navedeno je u saopštenju.

„S tim u vezi podržavamo napore Ministarstva trgovine da svoj doprinos realizaciji koncepta socijalne korpe daju i proizvođači, zato što je njihova uloga podjednako važna“, ukazali su u tom trgovinskom lancu i istakli neophodnost predvidljivosti zakonodavstva u Srbiji kako bi se zaštitile i privukle investicije u zemlju.

Koncept socijalne korpe u Srbiji je zaživeo od 1. aprila, a ona sadrži namirnice jeftinije u proseku za 10 odsto od uobičajenih cena u maloprodaji. U dobrovoljnu akciju do sada se uključilo sedam trgovinskih lanaca i devet proizvođača, ali joj nije pristupio najveći trgovinski lanac Delez Srbija, koji drži gotovo trećinu srpske maloprodaje.

Socijalnu korpu za sada su prihvatili Idea, Merkator S, DIS, Veropulos, Gomeks,  Univereksport i Aman.

            

Tagovi: socijalna korpa, trgovina, socijalno ugroženi

Share